Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag?
Uw antwoord kan u wellicht hieronder terugvinden. U kan ook steeds contact opnemen met onze klantendienst mocht u uw vraag hier niet terugvinden.

Klik op de vraag van uw keuze om het antwoord te bekijken.

Wanneer ontvang ik mijn magazine?

De startdatum van je abonnement is afhankelijk van volgende zaken:

  • Betreft het een week- of een maandblad?
  • Is er reeds een nummer verschenen?
  • Heb je reeds betaald
  • Etc…

Je kan de status van je abonnement raadplegen via de klantenzone.  In de bevestigingsmail die je van ons krijgt, staat een indicatie van de leveringsdatum.

Wanneer ontvang ik mijn abonneegeschenk?

Dit hangt af van verschillende factoren van je abonnement (is het geschenk bij een maandblad of een weekblad, is het nummer net verschenen, heb je al betaald,..). Je kan de status van je abonnement raadplegen via de klantenzone. In de bevestigingsmail die je van ons krijgt, staat een indicatie van de leveringsdatum. We gaan uit van een periode van 4 weken (op voorwaarde dat het abonnement werd betaald).

Wat krijg ik bij mijn abonnement?

De inhoud van je abonnement wordt bepaald door de gekozen abonnementsformule én de duurtijd hiervan: op magstore.be wordt steeds vermeld wat je in een volledig abonnementsjaar zou ontvangen, mocht je deze duurtijd uitlopen.

Wat als er een betalend product bij het magazine zit? Deze producten zitten niet vervat in de abonnementsprijs, maar je kan ze wel makkelijk apart bestellen. Als abonnee ontvang je een brief met hierin alle bestel-en verzendinformatie.

Kan ik een abonnement nemen op een adres in het buitenland?

Het is mogelijk om een abonnement te nemen met levering in het buitenland. De aanbiedingen en prijzen vermeld op www.magstore.be zijn echter enkel geldig in België. Neem contact op met onze klantenservice op het nummer +32 2 309 29 02 voor meer informatie.

Hoe kan ik mijn abonnement verlengen?

Het abonnement verlengen kan via je hernieuwingsbericht dat je per post, per mail of bij jouw magazine ontvangt. Je kan kiezen om te hernieuwen via overschrijving of via domiciliëring.

Voor de betaling ga je als volgt te werk:

  • Bij betaling via domiciliëring vul je het domiciliëringsdocument af en bezorg je het aan Sanoma Media Belgium NV via post of fax.
  • Bij betaling via overschrijving, neem het IBAN, BIC en de gestructureerde mededeling correct over bij het uitvoeren van je betaling.
  • Bij online betalingen, betaal je online via online banking. Neem het IBAN, BIC en de gestructureerde mededeling correct over bij het uitvoeren van je betaling. We werken samen met Ogone, onze gecertificeerde technische partner. Zij zorgen ervoor dat alle betalingstransacties veilig bij de banken en kredietkaartmaatschappijen terecht komen.

Vind je je hernieuwingsbericht niet meer? Neem dan even contact op met onze klantenservice op het nummer +32 2 309 29 02.

Je zal vervolgens de nodige informatie ontvangen.

Ik ga verhuizen. Hoe kan ik mijn nieuwe adres doorgeven?

Je kan je nieuwe adresgegevens aanpassen in je klantenzone (link). Indien je jouw nieuw adres minstens 2 weken op voorhand aan ons doorgeeft, zorgen wij ervoor dat het magazine vanaf de gewenste datum naar jouw nieuw adres wordt verzonden.
Indien je naar het buitenland verhuist, gelieve dan contact op te nemen met onze klantenservice op het nummer +32 2 309 29 02.

Indien u naar het buitenland verhuist, gelieve dan contact op te nemen met onze abonnementenservice via info@abon.be.

Hoe kan ik als abonnee mijn magazine digitaal lezen?

Lees je je magazine graag online? Enkele van onze magazines zijn ook digitaal beschikbaar. Als abonnee krijg je met je abonneenummer en wachtwoord toegang tot het meest recente nummer. Digitaal lezen kan op twee manieren:
* Op tablet (iOS (iPhone) & Android): download de gratis MagStore app.
* Via Magstore: je krijgt na het inloggen toegang tot de digitale editie van het magazine.

De magazines die beschikken over een digitale editie: Feeling, Feeling Wonen, Libelle, Libelle Lekker!, Femmes d’Aujourd’hui, Flair, Gael, Gael Maison, vtwonen.

In de toekomst zullen er nog magazines toegevoegd worden.

Vond je geen antwoord op je vraag?

Onze klantenservice helpt je graag verder op het nummer +32 2 309 29 02 of stuur een mail via het contactformulier.

Zijn de prijzen vermeld op de website inclusief BTW?

Ja, de prijzen vermeld op de website zijn inclusief BTW. De verzendkosten worden per bestelling aangerekend en zijn afhankelijk van type product en bestemming, ze bedragen gemiddeld €2,95 per bestelling (tenzij anders vermeld). Voor een volledig overzicht van de verzendkosten kan u hier terecht.

Zijn alle producten steeds in voorraad?

De beschikbaarheid van een product wordt vermeld op de productdetailpagina. Hier wordt steeds vermeld of het product in voorraad is of niet. Alleen producten in voorraad kunnen besteld worden. U kan geen producten reserveren of nabestellen. Onze voorraad wordt online steeds aangepast wanneer er een product besteld wordt. Het is wel belangrijk om weten dat een product pas voor u pas gereserveerd wordt op moment dat u naar de kassa gaat. Hierdoor kan het gebeuren dat een product nog wel in voorraad is op het moment dat u een product toevoegt aan uw winkelmandje, maar dat u een tijdje later bij het uitchecken de melding krijgt dat het product niet meer in voorraad is. Dit betekent dat het product in tussentijd reeds door andere personen besteld werd.

Hoe kan ik gebruik maken van een promotiecode?

Zodra u alle gekozen producten in uw shopping bag geplaatst heeft, kan u in uw shopping bag onderaan de kortingscode ingeven.

Kunnen jullie een korting toepassen op een reeds geplaatste bestelling?

Het is spijtig genoeg niet mogelijk om een korting achteraf nog toe te kennen indien de bestelling reeds geplaatst werd.

Ik heb een promotiecode ontvangen, maar die werkt niet.

Verifieer even of de code correct werd ingegeven en of de geldigheidstermijn van de korting nog niet verstreken is. Is dit niet het geval, dan kan u contact opnemen met onze klantenservice.

Vond je geen antwoord op je vraag?

Onze klantenservice helpt je graag verder op het nummer +32 2 309 29 02 of stuur een mail via het contactformulier.

Wat is de levertermijn van een product?

Je producten (niet een aangekocht abonnement) geleverd binnen 3 werkdagen na ontvangst van de betaling. Neem voor een buitenlandse levering even contact op met onze klantenservice op het nummer +32 2 309 29 02.

Ben je niet tevreden over je bestelling?

We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Als je toch klachten zou hebben over onze diensten, kan je onze klantenservice contacteren op het nummer +32 2 309 29 02. We doen er alles aan om de klacht binnen de 10 werkdagen te behandelen. Naast onze eigen klachtenprocedure, kan je terecht bij de Consumentenombudsdienst (COD). Deze dienst kan je in de eerste plaats informatie verschaffen over je rechten als consument. De COD kan ook de klacht analyseren om deze vervolgens aan het bevoegde bemiddelingsorgaan door te geven.

Ik wil een artikel retourneren

Niet tevreden over je bestelling? Geen probleem. Via het dichtstbijzijnde postkantoor kan je de volledige bestelling of een deel ervan aan ons terugbezorgen. Wij betalen het volledige bedrag (excl. verzendkosten) terug, zonder dat je daar enige reden voor hoeft op te geven (bezorg ons het product binnen de 14 werkdagen en in perfect staat terug).

Opgelet: op digitale producten, tijdschriften en op abonnementen is geen recht van retour van toepassing.

Wens je de bestelling terug te sturen, neem dan contact op met onze klantenservice op het nummer +32 2 309 29 02, zij bezorgen je dan een retoursticker waarmee jij je bestelling (of een gedeelte ervan) kosteloos kan retourneren.

Mijn pakket was onvolledig

Indien je pakket onvolledig is toegekomen, gelieve contact op te nemen met onze klantenservice op het nummer +32 2 309 29 02.

Ik ontving een beschadigd product of een verkeerd artikel

Is het product dat u besteld had beschadigd? Wij zorgen voor een nieuw product. Neem contact op met onze klantenservice om het beschadigde product te retourneren.

Is het product dat je besteld had niet het juiste product? Wij bezorgen het correcte product. Neem contact op met onze klantenservice om het verkeerde product te retourneren.

Hoe gebeurt de terugbetaling?

Als het product binnen de 14 werkdagen naar ons werd teruggestuurd (in perfecte staat en in de originele verpakking), betalen wij je binnen de 20 werkdagen terug (exclusief verzendkosten). De terugbetaling gebeurt op het rekeningnummer waarmee de betaling is gebeurd (in geval van overschrijving of betaling via homebanking). In geval van betaling via kredietkaart, geven wij de opdracht tot terugbetaling door aan de kredietkaartuitgever. Deze beslist zelf of de terugbetaling rechtstreeks op uw rekening gebeurt of als krediet verschijnt op de uitgavenstaat van je kredietkaart.

Vond je geen antwoord op je vraag?

Onze klantenservice helpt je graag verder op het nummer +32 2 309 29 02 of stuur een mail via het contactformulier.

Ik wens een factuur. Wat moet ik hiervoor doen?

Je kan een factuur verkrijgen bij onze klantenservice op het nummer +32 2 309 29 02. Gelieve bij je aanvraag het BTW-nummer te vermelden. De bewijsfactuur wordt toegestuurd na betaling.

Hoe contacteer ik de redactie van een magazine?

Het telefoonnummer en e-mailadres van de redactie kan je vinden in het colofon van het magazine.

Hoe kan ik oude nummers bestellen?

Bestel oude nummers gemakkelijk op Magstore.be (onder ‘losse nummers’).

Vond je geen antwoord op je vraag?

Onze klantenservice helpt je graag verder op het nummer +32 2 309 29 02 of stuur een mail via het contactformulier.

Flex abonnementsformules

Onze Flex abonnementsformules bieden een geheel nieuwe manier van lezen met meer flexibiliteit dan ooit tevoren. Omdat jij houdt van vrijheid. Dat betekent: lezen wat jij wil, zonder restricties. Wij bieden namelijk een volledig nieuwe abonnementsformule aan. Omdat jij houdt van vrijheid. Nu kan je stoppen, pauzeren of veranderen van magazine wanneer jìj dat wil! Je hebt zelf de touwtjes in handen. Onze Flex abonnementsformules betaal je via maandelijkse betaaltermijnen en herken je aan hun naam (bijvoorbeeld “Libelle Flex”) en aan deze iconen:

Wat houdt ‘STOP’ in?

Wanneer en hoe kan ik mijn Flex abonnement stopzetten?

Met je Flex abonnement zet je een abonnement stop wanneer jij maar wil, ongeacht de reden. Nummers die je al betaald hebt, ontvang je nog. Daarna is je abonnement stopgezet en ontvang je geen nummers meer.

Bijvoorbeeld: Je hebt een Flex abonnementsformule en  betaalt iedere 1e van de maand via maandelijkse betaaltermijn. Je beslist je abonnement op Libelle stop te zetten op de 20e van de maand. Die dag neem je nog contact op met onze klantenservice die het abonnement stopzet vanaf de 1e van de volgende maand. 

Om je abonnement nu stop te zetten, neem je contact op met de klantenservice.

Moet ik contact nemen met mijn bank om de domiciliering stop te zetten ?                 

Zodra onze klantenservice het abonnement heeft stopgezet, zal Sanoma geen aanvragen tot betaling meer naar je bank versturen. Opgelet, als op moment van contactopname reeds een betalingsaanvraag werd verstuurd, kan deze niet worden geannuleerd en is het mogelijk dat er nog een laatste betaling zal plaatsvinden.
Het mandaat blijft zichtbaar op je rekening staan, maar is inactief. Voor meer informatie gelieve je bank te contacteren.

Wat houdt ‘SWITCH’ in?

Wanneer en hoe kan ik switchen van magazine?

Met je Flex abonnement switch je van magazine wanneer jij maar wil, ongeacht de reden en zo vaak je maar wil. Nummers van je eerstgekozen titel die je al betaald hebt, ontvang je nog. Daarna ontvang je de nummers van het nieuw gekozen magazine. De switch gaat in na de betaalperiode van je vorige magazine. Hou er rekening mee dat de verzending van onze magazines 2 weken op voorhand wordt ingepland en dat je daardoor nog je vorige magazine kan ontvangen.

Bijvoorbeeld: Je hebt een Flex abonnementsformule op Libelle Lekker en  betaalt iedere 1e van de maand via maandelijkse betaaltermijn. De 20e van de maand beslis je Libelle te ontvangen in de plaats van Libelle Lekker en neem je contact op met onze klantenservice. Zij zorgen ervoor dat het eerste Libellenummer van de volgende maand ontvangt.

Om je abonnement nu te switchen, neem je contact op met de klantenservice.

 

Tussen welke andere abonnementen heb ik keuze om te switchen?

Je kan kiezen tussen alle andere Flex abonnementsformules die je op Magstore kan terugvinden:  je kan hier onze lijst van Flex abonnementsformules raadplegen.

Wat zijn de gevolgen van een switch tussen Flex abonnementsformules?

Je abonnement loopt door met een nieuw gekozen Flex abonnementsformule: dat wil ook zeggen dat het maandelijkse bedrag dat je betaalt, aangepast zal worden in functie van de gekozen formule. Je kan hier onze lijst van Flex abonnementsformules raadplegen.

Wat houdt ‘PAUZE’ in?

Wanneer en hoe kan ik mijn abonnement pauzeren?

Ga je op vakantie en wil je geen magazines ontvangen? Geen probleem! Je kan je abonnement pauzeren zonder specifieke reden, wanneer je wil. Het enige wat je moet doen, is onze klantenservice 2 weken op voorhand bellen. Let wel op: je kan een pauze van max. 2 maanden aanvragen (in totaal 4 maanden per jaar). Na 2 maanden herstarten we je abonnement automatisch, zo hoef je daar niet aan te denken.

Wat zijn de gevolgen van een pauze op mijn abonnement ?                    

Tijdens je pauze ontvang je geen nummers (ook zal je digitale nummers niet ontvangen of kunnen raadplegen). Je betaalt via overschrijving? Je abonnement wordt na deze periode automatisch verlengd. Je betaalt via domiciliëring? Je eerstvolgende afhouding zal na je pauze plaatsvinden.

Vond je geen antwoord op je vraag?

Onze klantenservice helpt je graag verder op het nummer +32 2 309 29 02 of stuur een mail via het contactformulier.

Voor wie geldt de AVG / GDPR?

De wetgeving geldt voor alle organisaties in Europa die persoonsgegevens verwerken.

Wat is de GDPR / AVG?

GDPR staat voor General Data Protection Regulation en de Nederlandse vertaling hiervan is AVG en dit staat voor Algemene Verordening Gegevensbescherming. Deze wetgeving regelt hoe en wanneer organisaties persoonsgegegevens mogen verzamelen, hoe ze deze moeten bewaren en wat ze ermee mogen doen. Deze regels zijn in heel Europa hetzelfde.

Wat zijn mijn rechten als consument?

Recht op inzage (Recht op dataportabiliteit): je hebt als consument het recht om inzage te krijgen in de gegevens die een organisatie over jou verzamelt.
Recht op correctie: je hebt als consument het recht om te gegevens die een organisatie over jou heeft verzameld, te laten corrigeren.
Recht op verwijderen (Recht op vergetelheid): je hebt als consument het recht om gegevens die een organisatie over jou heeft verzameld, te laten verwijderen.
Recht op keuze gegevensgebruik: je hebt als consument het recht om te kiezen of een organisatie gegevens mag verzamelen en ook de keuze hoe dezelfde organisatie deze gegevens mag gebruiken.

Wat gebeurt er met mijn gegevens als ik geen abonnement meer heb en geen bezoek breng aan een website van Sanoma?

Sanoma mag uw gegevens dan maximaal 2 jaar gebruiken voor de doeleinden zoals deze in de Privacy Statement staan geformuleerd (bijvoorbeeld marketingdoeleinden). Na 2 jaar verwijdert Sanoma uw gegevens.

Welke gegevens slaat Sanoma op?

Afhankelijk van de producten en diensten die u van Sanoma afneemt, kan dat varieren van adresgegevens voor het bezorgen van uw tijdschrift tot aan gegevens over het gebruik van onze websites en apps. Voor gedetailleerde informatie verwijzen wij u graag naar de Privacy Statement artikel ???

Wat doet Sanoma met mijn gegevens richting derden?

Adresgegevens kunnen worden ‘verhuurd’ aan derden, tenzij u daar bezwaar tegen heeft gemaakt.
E-mailgegevens verstrekken wij niet aan derden, wel kunnen wij namens adverteerders een e-mail versturen. U dient hiervoor altijd toestemming te geven.
Uw online bezoek aan onze websites en apps worden geregistreerd door cookies en andere technieken als u deze accepteert. Op die manier kan Sanoma haar websites beter laten werken en verkrijgt Sanoma inzicht in uw bezoekersgedrag. Hierdoor kan Sanoma gepersonaliseerde advertenties tonen van haar eigen merken én van derden op de eigen websites en niet-revelante advertenties weglaten. In sommige gevallen worden deze online bezoekersgegevens ook door derden gebruikt. De gegevens worden daarbij niet daadwerkelijk overgedragen aan derden. Deze derden staan altijd vermeld het privacy statement.

Waarom moet ik een kopie identiteitsbewijs overleggen om recht tot inzage te krijgen?

Sanoma wil er zeker van zijn dat wij uw gegevens niet aan iemand anders verstrekken. Daarom vragen wij altijd een kopie van uw identiteitsbewijs.

Hoe lang duurt het totdat mijn gegevens zijn verwijderd of ik inzage krijg?

Sanoma streeft er naar dit altijd zo snel mogelijk te doen, maar sowieso altijd binnen de wettelijke termijn van vier weken.

Ik heb mijn gegevens per ongeluk laten verwijderen, wat nu?

Indien u heeft verzocht om uw gegevens te laten verwijderen, dan heeft Sanoma geen gegevens meer van u. Dat betekent dat u opnieuw uw gegevens moet registreren bij Sanoma (bijvoorbeeld voor een abonnement) of uw voorkeuren voor een website of app moet instellen.

Wanneer kan ik mijn gegevens laten verwijderen?

Altijd. U kunt gebruik maken van het online formulier om uw verzoek in te dienen. In sommige gevallen kan Sanoma echter uw gegevens niet verwijderen, bijvoorbeeld als u nog een abonnement heeft lopen of er wettelijke verplichtingen zijn, bijvoorbeeld belastingdienst of het recht op retour. Dan heeft Sanoma uw gegevens nodig om respectievelijk het tijdschrift bij u te bezorgen, administratie voor controle beschikbaar te houden en ervoor te zorgen dat Sanoma kan voldoen aan de retourverplichting. Het verwijderen van uw gegevens betekent ook dat uw voorkeuren op websites en apps verdwijnen.

Wat kan ik laten aanpassen als ik een actief abonnement heb?

Sanoma kan de e-mailvoorkeuren aanpassen. U kunt een overzicht opvragen via het online formulier (optie recht op inzage) en wanneer u uw gegevens heeft ontvangen, aangeven welke e-mailvoorkeuren u wilt wijzigen. De klantenservice past dit dan voor u aan.
U kunt cookies altijd zelf uitzetten of ze van uw apparaat verwijderen. Hoe u dat kunt doen verschilt per soort internetbrowser en apparaat. Als u ervoor kiest om cookies te verwijderen, zal de website mogelijk niet meer optimaal functioneren en kunt u van sommige diensten geen gebruik maken.

Wat gebeurt er met mijn kopie-ID?

Aan de hand van uw kopie identiteitsbewijs wordt uw identiteit geverifieerd. Vervolgens wordt deze kopie verwijderd.

Verschil uitschrijven nieuwsbrief / verwijderen Sanoma Account / overige data

In iedere nieuwsbrief van Sanoma vindt u een optie om u af te melden voor de betreffende nieuwsbrief. Dit is de makkelijkste en snelste manier voor u om u af te melden.
U kunt cookies (die online bezoek registreren) altijd zelf uitzetten of ze van uw apparaat verwijderen. Hoe u dat kunt doen verschilt per soort internetbrowser en apparaat. Als u ervoor kiest om cookies te verwijderen, zal de website mogelijk niet meer optimaal functioneren en kunt u van sommige diensten geen gebruik maken.
Indien u wenst om uw gegevens volledig te verwijderen, dan kunt u het online formulier invullen om uw verzoek in te dienen. In sommige gevallen kan Sanoma echter uw gegevens niet verwijderen, bijvoorbeeld als u nog een abonnement heeft lopen of er wettelijke verplichtingen zijn, bijvoorbeeld belastingdienst of het recht op retour. Dan heeft Sanoma uw gegevens nodig om respectievelijk het tijdschrift bij u te bezorgen, administratie voor controle beschikbaar te houden en ervoor te zorgen dat Sanoma kan voldoen aan de retourverplichting. Het verwijderen van uw gegevens betekent ook dat uw voorkeuren op websites en apps verdwijnen.

Verwijderen: wat zijn de consequenties?

Indien u verzoekt om uw gegevens te verwijderen, dan verwijdert Sanoma al uw gegevens. Sanoma verwijdert altijd het gehele account. De merken waarop dit van toepassing is, zijn:
Libelle, Femmes d’Aujourd’hui, Libelle Lekker Flair, La Maison Victor, Feeling, Gael, vtwonen, Pure Maison, Stijlvol Wonen, Wonen Landelijke Stijl, Ariadne at Home, Ariadne Brocante, Feeling Wonen, Gael Maison, Maisons de Charme.
Donald Duck, Flow, Margriet, AutoWeek, Nouveau, Ouders van Nu, ZoZitDat.

Ik wil mij uitschrijven voor de nieuwsbrief, doe ik dat op de hierboven beschreven manier?

Nee. In iedere nieuwsbrief van Sanoma vindt u een optie om u af te melden voor de betreffende nieuwsbrief. Dit is de makkelijkste en snelste manier voor u om u af te melden.

MagStore gebruikt cookies om uw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken. meer weten

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close